Θα μου επιτρέψετε κ.Γερολυμάτε να εκθέσω στο ιστολόγιό σας δύο σκέψεις,αιρετικές ίσως,και μια εικασία:
Α) -Ο εθνικισμός είναι σαν την ζάχαρη-σε λογική ποσότητα είναι απαραίτητη και επωφελής για τον οργανισμό, σε μεγάλη ποσότητα καθίσταται ύπουλο δηλητήριο,διαβρωτικό του οργανισμού, παρέχοντας ταυτόχρονα ευχάριστο συναίσθημα....
Β) Η γοητεία του μύθου του Μ. Αλεξάνδρου πρέπει να ομολογήσω δεν είχε ποτέ πάνω μου την επίδραση πού ίσως θα έπρεπε.Οπως και εσείς ασφαλώς γνωρίζετε,μεγάλους πολεμάρχους έχει να επιδείξει η ιστορία και άλλων λαών, επίσης και δημιουργία μεγάλων αυτοκρατοριών,μεγαλυτέρων και αυτής του βασιλείου των Μακεδόνων Οσα δε λέγονται περι πολιτιστικής εκστρατείας στην Ασία,τα αντιπαρέρχομαι.ως ιδεολογήματα μεταγενέστερα,η αυτοκρατορία δημιουργήθηκε με το ξίφος και όχι με βάση τους κανόνες καλης συμπεριφοράς.Ο πόλεμος ήταν επεκτατικός,ιμπεριαλιστικός.Κανείς αποικιοκράτης,παλαιότερος ή σύγχρονος, δεν εξιλεώνεται,.με το πρωτοφανές επιχείρημα ότι υπερέχει πολιτιστικά και άρα δικαιούται να υποδουλώνει < γείτονές του!Σας είναι γνωστή φυσικά η συνέχεια,το ατελείωτο αιματακύλισμα των ανθρώπων του και διαδόχων του για τον διαμοιρασμό της λείας,δηλωτικό και του ήθους τους και των προθέσεών τους!
Ούτε και τα λαμπρά οικοδομήματα των αρχαίων προγόνων μας με εκστασιάζουν:Η Βαβυλώνα,τα Σούσα,οι Αιγυπτιακές πόλεις,η Ρώμη δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε απο τις μάλλον φτωχές πόλεις και ταπεινά οικοδομήματα των πόλεων του Ελλαδικού χώρου,που σήμερα κείτονται ερείπια διάσπαρτα.Τα μόνα λαμπρά οικοδομήματα του Ελληνισμού,αθάνατα στον χρόνο, τα έστησαν ο Λυσίας,ο Πλάτωνας,ο Θουκυδίδης,ο Ξενοφών,ο Αρίσταρχοςο Αρχημίδης ,κλπ.κλπ,τέκτονες του Πνεύματος και του Λόγου!
Γι αυτούς είμαι περήφανος προσωπικά,και δεν κρατώ μεζούρα για να μετρώ κατακτημένη γή.
Γ)Μια υπόθεση:Το μνημείο στον τύμβο της Αμφιπόλεως μοιάζει με τα μέχρι τώρα δεδομένα ως ημιτελές κατασκεύασμα.Αν υποθέσωμε ότι είναι ταφικό μνημείο και όχι βασιλικό θησαυροφυλάκειο,προξενεί εντύπωση η απουσία κτερισμάτων και προ πάντων τοιχογραφιών,όπως συνηθίζονταν να διακοσμούν τους τάφους οι ηγεμόνες.
Πιθανόν, ο ζών έτι την εποχή της κατασκευής, σκοπίμως το έφθασε μέχρι ένα σημείο,κάλυψε τα δώματα με χώμα,και σφράγισε το μνημείο με επιχωμάτωση, με πρόθεση να συνεχίσει εν ευθέτω χρόνο,πιθανόν μετα την επιστροφή απο μια απουσία- εκστρατεία, η την δημιουργεία κατάλληλων συνθηκών ώστε να επιδείξει ένα βασιλικό τάφο γι αυτόν,ιδιότητα που τότε ίσως δεν είχε.Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος απο τον μεγαλομανή και ελληνιστή- μορφωμένο Κάσσανδρο,που στόχευε σε ανατροπη της βασιλικής δυναστείας των Τημενιδών.και την εγκαθίδρυση της δικιάς του δυναστείας,σε ένα νέο βασίλειο με άλλη πρωτεύουσα απο τις Αιγές(ανακηρύχθηκε βασιλέας το 304 π.χ, μετα την εξόντωση όλων των μελών της βασιλικής οικογένειας, εκτός της γυναίκας του,της Θεσσαλονίκης,και πέθανε απο ασθένεια το 295 π.χ)Είχε δε την τάση να ανεγείρει πόλεις, όπως την Κασάνδρεια στην Χαλκιδική και την Θεσσαλονίκη στον Θερμαικό, και να τις λαμπρύνει με επιβλητικά οικοδομήματα.Πάντως είναι πιθανόν να μη θάφτηκε ούτε ο ίδιος για άγνωστο λόγο στο τάφο του τύμβου, και ο τάφος να μη είχε κανένα ένοικο ανα τους αιώνες, και να παρέμεινε κενός όπως τον επιχωμάτησε ο ίδιος για να τον προστατεύσει.
Ευχαριστώ και συγνώμη για την μακρηγορία μου.
Α) -Ο εθνικισμός είναι σαν την ζάχαρη-σε λογική ποσότητα είναι απαραίτητη και επωφελής για τον οργανισμό, σε μεγάλη ποσότητα καθίσταται ύπουλο δηλητήριο,διαβρωτικό του οργανισμού, παρέχοντας ταυτόχρονα ευχάριστο συναίσθημα....
Β) Η γοητεία του μύθου του Μ. Αλεξάνδρου πρέπει να ομολογήσω δεν είχε ποτέ πάνω μου την επίδραση πού ίσως θα έπρεπε.Οπως και εσείς ασφαλώς γνωρίζετε,μεγάλους πολεμάρχους έχει να επιδείξει η ιστορία και άλλων λαών, επίσης και δημιουργία μεγάλων αυτοκρατοριών,μεγαλυτέρων και αυτής του βασιλείου των Μακεδόνων Οσα δε λέγονται περι πολιτιστικής εκστρατείας στην Ασία,τα αντιπαρέρχομαι.ως ιδεολογήματα μεταγενέστερα,η αυτοκρατορία δημιουργήθηκε με το ξίφος και όχι με βάση τους κανόνες καλης συμπεριφοράς.Ο πόλεμος ήταν επεκτατικός,ιμπεριαλιστικός.Κανείς αποικιοκράτης,παλαιότερος ή σύγχρονος, δεν εξιλεώνεται,.με το πρωτοφανές επιχείρημα ότι υπερέχει πολιτιστικά και άρα δικαιούται να υποδουλώνει < γείτονές του!Σας είναι γνωστή φυσικά η συνέχεια,το ατελείωτο αιματακύλισμα των ανθρώπων του και διαδόχων του για τον διαμοιρασμό της λείας,δηλωτικό και του ήθους τους και των προθέσεών τους!
Ούτε και τα λαμπρά οικοδομήματα των αρχαίων προγόνων μας με εκστασιάζουν:Η Βαβυλώνα,τα Σούσα,οι Αιγυπτιακές πόλεις,η Ρώμη δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε απο τις μάλλον φτωχές πόλεις και ταπεινά οικοδομήματα των πόλεων του Ελλαδικού χώρου,που σήμερα κείτονται ερείπια διάσπαρτα.Τα μόνα λαμπρά οικοδομήματα του Ελληνισμού,αθάνατα στον χρόνο, τα έστησαν ο Λυσίας,ο Πλάτωνας,ο Θουκυδίδης,ο Ξενοφών,ο Αρίσταρχοςο Αρχημίδης ,κλπ.κλπ,τέκτονες του Πνεύματος και του Λόγου!
Γι αυτούς είμαι περήφανος προσωπικά,και δεν κρατώ μεζούρα για να μετρώ κατακτημένη γή.
Γ)Μια υπόθεση:Το μνημείο στον τύμβο της Αμφιπόλεως μοιάζει με τα μέχρι τώρα δεδομένα ως ημιτελές κατασκεύασμα.Αν υποθέσωμε ότι είναι ταφικό μνημείο και όχι βασιλικό θησαυροφυλάκειο,προξενεί εντύπωση η απουσία κτερισμάτων και προ πάντων τοιχογραφιών,όπως συνηθίζονταν να διακοσμούν τους τάφους οι ηγεμόνες.
Πιθανόν, ο ζών έτι την εποχή της κατασκευής, σκοπίμως το έφθασε μέχρι ένα σημείο,κάλυψε τα δώματα με χώμα,και σφράγισε το μνημείο με επιχωμάτωση, με πρόθεση να συνεχίσει εν ευθέτω χρόνο,πιθανόν μετα την επιστροφή απο μια απουσία- εκστρατεία, η την δημιουργεία κατάλληλων συνθηκών ώστε να επιδείξει ένα βασιλικό τάφο γι αυτόν,ιδιότητα που τότε ίσως δεν είχε.Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος απο τον μεγαλομανή και ελληνιστή- μορφωμένο Κάσσανδρο,που στόχευε σε ανατροπη της βασιλικής δυναστείας των Τημενιδών.και την εγκαθίδρυση της δικιάς του δυναστείας,σε ένα νέο βασίλειο με άλλη πρωτεύουσα απο τις Αιγές(ανακηρύχθηκε βασιλέας το 304 π.χ, μετα την εξόντωση όλων των μελών της βασιλικής οικογένειας, εκτός της γυναίκας του,της Θεσσαλονίκης,και πέθανε απο ασθένεια το 295 π.χ)Είχε δε την τάση να ανεγείρει πόλεις, όπως την Κασάνδρεια στην Χαλκιδική και την Θεσσαλονίκη στον Θερμαικό, και να τις λαμπρύνει με επιβλητικά οικοδομήματα.Πάντως είναι πιθανόν να μη θάφτηκε ούτε ο ίδιος για άγνωστο λόγο στο τάφο του τύμβου, και ο τάφος να μη είχε κανένα ένοικο ανα τους αιώνες, και να παρέμεινε κενός όπως τον επιχωμάτησε ο ίδιος για να τον προστατεύσει.
Ευχαριστώ και συγνώμη για την μακρηγορία μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου