Έγινε μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη και βγήκε το χριστοφρικιό να ελεεινολογήσει και να ξεράσει χολή και ξύδι. Και γιατί; Φαινομενικά, επειδή το σωματίδιο Higgs έχει το παρατσούκλι "σωματίδιο τού θεού" ενώ σύμφωνα με την κοσμοαντίληψη τού συγκεκριμένου τύπου την αποκλειστική αντιπροσωπεία τού θεού την έχει (με franchising) η ΕΚΚΛΗΣΙΑ Α.Ε. και κανείς άλλος... Κάτι σαν τα εμπορικά δικαιώματα δηλαδή!
Βέβαια, στο βάθος άλλη είναι η αιτία. Είναι ο τρόμος τού "ιεράρχη" μπροστά στην πρόοδο τής επιστήμης. Όσο και να μη σκαμπάζει από επιστήμες, τουλάχιστον γνωρίζει από την ιστορία ότι όσο προχωράει η επιστήμη τόσο καταπίπτουν διάφορες θρησκευτικές δοξασίες και πρωτόγονες θρησκείες. Π.χ. παλιά πολλοί λαοί είχαν τον ήλιο για θεό ενώ τώρα ξέρουμε πώς φτιάχτηκε, πώς λειτουργεί και πόσο ακόμα θα ζήσει!
Ά ρε Σεραφείμ, ούτε το ποίμνιό σου δεν ακούς, δηλαδή το λαό. Οι λαοί είναι που φτιάχνουν τις θρησκείες για να καλύψουν άγνοια, φόβο και ψυχικές ανάγκες και ο κάθε λαός φτιάχνει τη θρησκεία του καθ' εικόνα και ομοίωσή του (και ορθώς). Και επίσης, ο σοφός λαός λέει και το άλλο: "Ή παπάς - παπάς ή ζευγάς - ζευγάς". Περιορίσου λοιπόν σε τίποτα ευχέλαια, ξορκισμούς και λοιπές συναφείς δραστηριότητες και άσε αυτά που δεν καταλαβαίνεις στην άκρη. Είναι ψιλά γράμματα για σένα και δεν σού φταίνε σε τίποτα.
1. Όλη η ιστορία με τον Σεραφείμ έγινε επειδή βγήκε να λαϊκίσει στο ποίμνιό του ως υπέρμαχος κάποιας καθαρότητας απέναντι στον "εχθρό". Και ποιός είναι ο εχθρός; Ένας από τους κορυφαίους επιστήμονες στην ειδικότητά του που τόλμησε να χαρεί επειδή η θεωρία που είχε διατυπώσει εδώ και δεκαετίες αποδείχθηκε πειραματικά... Και πετάχτηκε ο Σεραφείμ πλήρης αλαζονείας και μίλησε για πίθηκους και χιμπατζήδες και DNA κλπ. Αν μη τι άλλο, ο όρος φρικιό αναφέρεται σε ανθρώπους και όχι σε ζώα (όπως οι δικοί του χαρακτηρισμοί).
2. Δεν είναι ούτε καν νομιμοποιημένος να υβρίζει με αφορμή την προσωνυμία "σωματίδιο του θεού". Στο κάτω - κάτω, σύμφωνα με τα πιστεύω του τα πάντα είναι δημιουργήματα του θεού. Άρα και τα σωματίδια είναι του θεού και το μποζόνιο είναι του θεού και τα πάντα όλα είναι του θεού, ακόμα και η Μέρκελ. Προς τι λοιπόν εξανίσταται;
3. Υπάρχουν πολλοί ιερωμένοι που είναι σεμνοί και τιμούν το σχήμα τους και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών έχουν πολύ περισσότερες επιστημονικές γνώσεις από τον Πειραιώς (π.χ. ο Μεσογαίας). Πρώτα απ' όλα δηλαδή προς αυτούς αντιδιαστέλλει τον εαυτό του ο Σεραφείμ και ξεχωρίζει έτσι σαν τη μύγα μες στο γάλα (εκμεταλλευόμενος και όχι τιμώντας το σχήμα του).
Τέλος, δεν είμαι μαρξιστής ρε φίλε (έχει πει πολλά σωστά αλλά και πολλές πατάτες κι ο Μαρξ). Ένας απλός άνθρωπος (του θεού;>)είμαι κι εγώ που δεν πιστεύω σε θεούς και σε διαόλους (και πολύ περισσότερο ούτε σε τίτλους) και βρίσκω περισσότερο ενδιαφέρον στην έννοια του θείου (το ουδέτερο του επιθέτου "θείος" εννοώ και όχι τον μπάρμπα) παρά στην έννοια του θεού καθεαυτή.
Andrex Thessalos: "Η σημερινή γενιά του Αντίχριστου, δεν θέλει να ακούει για τον Δημιουργό Θεό και τον Ιησού Χριστό, όπως ο φοιτητής της γεωπονικής που νομίζει πως τα γνωρίζει όλα ήδη σ΄αυτόν τον κόσμο και οι υπόλοιποι που μιλούν για τον Θεό με πίστη όπως ο μητροπολίτης (κι εγώ εννοείται) είναι οι ηλίθιοι και οι περιθωριακοί της σημερινής εποχής"
Αγαπητέ Andrex Thessalos,
Αν εσύ κατάλαβες μέσα από το κείμενο μου ότι η σημερινή γενιά δεν πιστεύει στον τριαδικό Θεό τότε θα σου πρότεινα να το ξαναδιαβάσεις προσεκτικά. Επίσης, ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι τα ξέρω όλα και επίσης και γι' αυτό το λόγο σου λέω ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το κείμενο μου.
Αν θέλεις να ονομάζεις τον εαυτό σου ηλίθιο ή περιθωριακό όπως είπες δικαίωμα σου, πάντως εγώ τέτοιο πράγμα δεν είπα ούτε άφησα να εννοηθεί οτιδήποτε τέτοιο.
Μέσα μου, από τη μεριά της μάνας μου, κυλάει αίμα της οικογένειας Σιμώνη για το οποίο είμαι πολύ περήφανος(και για του πατέρα μου είμαι περήφανος αλλά αυτό άλλη ιστορία) διότι έβγαλε έναν Άγιο και αρκετούς επαναστάτες της Χαλκιδικής.
Άγιος Χριστόδουλος(Σιμώνης) ο Κασσανδρινός, μαρτύρησε με 204 μαστιγώματα και απαγχονισμό στις 28 Ιουλίου 1777 στη Θεσσαλονίκη. Εικόνα του βρίσκεται αριστερά μπαίνοντας στην εκκλησία του Αγίου Μηνά Θεσσαλονίκης. Ήταν ο μικρότερος γιος μιας εκ των σπουδαιότερων αρχοντικών οικογενειών της Κασσάνδρας την εποχή εκείνη. Καταζητούμενος νεκρός ή ζωντανός από τον ντόπιο τούρκο διοικητή διότι ρεζίλεψε τη τουρκική φρουρά με τις ενέργειες του απελευθερώνοντας έναν φίλο του μέσα από το κεντρικό διοικητήριο της Κασσάνδρας.
Στη Θεσσαλονίκη τον κρέμασαν επειδή είπε σε Βούλγαρο Χριστιανό να μην αλλαξοπιστήσει. Η δε απάντηση του όταν τον πήγαν μπροστά στον μουτεσελίμη μετά από 204 μαστιγώματα ήταν γαλήνια μεν "θρασύτατη" και αποφασιστική δε: "Κι εσύ γίνε Χριστιανός"(του πρότεινε να γίνει μουσουλμάνος ο μουτεσελίμης).
Εκεί, από την εκκλησία του Αγίου Μηνά, περνάω συχνά και "καταδρομικά"(ήτοι σύντομα όχι με τις ώρες), ανάβω το κεράκι μου αλλά ξέρεις ποτέ δεν είπα ποιος είμαι,από που κρατάει η σκούφια μου, ούτε έκανα τον σούπερ πιστό και να αρχίσω κηρύγματα. Κι έχω κι ένα άλλο κακό..."πάω" μόνο μερικούς απλούς παπάδες, οι μητροπολίτες ποτέ δεν ήταν η συμπάθεια μου.Τη καλύτερη συζήτηση για τον θεό την έχω κάνει με έναν πανέξυπνο και καλό, απλό περαστικό ορειβάτη παπά σε υψόμετρο 2.700 μέτρων στον Όλυμπο. Το χουν αυτό οι Σιμωναίοι..είναι λίγο πως το λένε "αναρχοκομμούνια", εδώ ο μουτεσελίμης άφρισε στους άλλους θα κολλήσουμε? :)
Αυτά με τον Άγιο Χριστόδουλο ο οποίος πριν αγιάσει βέβαια έπαιζε ξύλο, βοηθούσε αδύναμους, ήταν ατίθασος Ραγιάς που ήθελε να ναι Έλληνας κι όχι Ραγιάς, δούλευε ως ράφτης πολλές ώρες την ημέρα, ήταν γυναικάς και εκκλησιαζόταν ταπεινά και τακτικά. Οι βασικοί επαναστάτες της οικογένειας Σιμώνη το 1821 στο ξεσηκωμό της Χαλκιδικής(που στο τέλος απέτυχε αλλά για λίγο): Κωνσταντίνος, Ιωάννης, Γεώργιος, Ευριπίδης, Χριστόδουλος(άλλος με το ίδιο όνομα, όχι ο Άγιος). Επίσης και η πανέμορφη μικρή 16χρονη Μαρία Σιμώνη που αυτοκτόνησε μέσα στο πατρικό της οικογένειας όταν το περικύκλωσε τουρκικό απόσπασμα. Έβαλε φωτιά στη μεγάλη σάλα, που επεκτάθηκε σε όλο το σπίτι και αυτοκτόνησε ψυχραιμότατα για να μην ατιμαστεί επειδή δεν μπορούσε να διαφύγει. Αξίζει να σημειωθεί ότι πυροβόλησε με κουμπούρα και κατά του αποσπάσματος, τραυματίζοντας έναν τούρκο την ώρα που έφτανε. Οι γυναίκες του σογιού ανέκαθεν ήταν ακόμα πιο δυναμικές :)
Δεν δέχομαι λοιπόν κήρυγμα περί θεού και αγάπης για την πατρίδα ούτε από Μητροπολίτες ούτε από Θρήσκους.
Τους μόνους που δέχομαι είναι τους απλούς παπάδες και μάλιστα όχι όλους αλλά μια συγκεκριμένη κατηγορία που είναι γνήσιοι και καλοί.
Αγαπητέ Andrex Thessalos,
Νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα διότι τα αντιλήφθηκες λάθος:
1) « Κατ΄αρχήν δεν σου ζήτησα το βιογραφικό σου και ούτε καν με ενδιαφέρει. Προφανώς μας το παρέθεσες επειδή νομίζεις πως ένα βαρύγδουπο βιογραφικό σε κάνει να υπερέχεις από οποιονδήποτε άλλον».
Σου είπα ένα τμήμα του βιογραφικού για να καταλάβεις με ποιες αρχές και αξίες μεγάλωσα, αλλά εσύ το αντιλήφθηκες αλλιώς. Φυσικά και δεν υπερέχω από κανέναν, ποτέ δεν ισχυρίστηκα οτιδήποτε τέτοιο. Ίσα ίσα που όταν έχεις τέτοια βιογραφικά(και αρκετοί έχουν, δεν είμαι εγώ ο μόνος) η ευθύνη και η τιμή είναι μεγαλύτερη. Για παράδειγμα οι απόγονοι Μακεδονομάχων..τι τιμή, τι ευθύνη να φοράς τη στολή αυτών που αγωνίστηκαν για τη Μακεδονία ή να φέρεις παράσημο ανδρείας και εξαίρετων πράξεων προγόνου σου που αγωνίστηκε στην Εθνική αντίσταση. Ευθύνη να συνεχίσεις μέχρις εσχάτων τον αγώνα αν απαιτηθεί. Έχεις δικαίωμα να φοβηθείς αλλά όχι να δειλιάσεις. Ο καλύτερος φίλος μου(και διπλανός) στο Λύκειο είχε παράσημο Ανδρείας και εξαίρετων πράξεων του παππού του, έφεδρου αξιωματικού και αγωνιστή της Εθνικής αντίστασης στη κατοχή. Είναι σε παραδοσιακό χορευτικό σύλλογο κι όταν είχε συμμετέχει σε παρέλαση φορούσε τα παράσημα του παππού του και τον χαιρέτησε στρατιωτικά(τα παράσημα βασικά) εν ενεργεία ανώτερος αξιωματικός όταν τον είδε στο χώρο συγκέντρωσης-έναρξης. Τιμή και ευθύνη λοιπόν. Και υπερηφάνεια ναι. Αλλά με την καλή έννοια πάντα. «Ρε Γιώργο, δεν ξέρεις πόσο περήφανος ένιωσα για τον παππού μου κι αυτά που μου άφησε να τα τιμάω». Αξίες, αρχές… άσβεστη φλόγα δύναμης που σε κάνει να μην λυγίζεις ούτε σε ψυχολογικό ούτε σε πραγματικό πόλεμο. Σε κάνουν να τραγουδάς, να τραγουδάς για τη νίκη. Πίστη στα ιερά και όσια.
Εσύ καλέ μου φίλε με το που διάβασες στην αρχή δυο ορισμούς περί επιστήμης και θρησκείας, χαρακτήρισες μια ολόκληρη γενιά ως «γενιά του Αντίχριστου», άρχισες να «πυροβολείς» από το βήμα πρώτος και να αραδιάζεις γραφές, επιστολές κτλ..
2) «Τελικά όμως μάθε, όντως έχεις τεράστια ανάγκη από κήρυγμα γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσεις να εννοήσεις με πόσο αλλαζονικό και εγωϊστικό ύφος μιλάς εδώ μέσα»
Πάλι το κήρυγμα :) 10 λεπτά κήρυγμα :). Είμαι κακός, απαίσιος, αλαζόνας και εγωιστής νεαρός. Θα καώ στη κόλαση. Θα πάω τελευταίο πάτωμα αριστερό καζάνι και θα με σουβλίζουν αιώνια διαολάκια με τρίαινες, ζωγραφισμένα με τουρκικές σημαίες (εφιάλτης!).
Όλοι κρινόμαστε. Εγώ το μόνο που θα πω είναι ότι δεν συμπαθώ καθόλου Μητροπολίτες, Αρχιμανδρίτες κτλ με τους τίτλους «Παναγιώτατος», « Ευλαβέστατος», « Οσιολογιώτατος.», « Πανοσιολογιώτατος». κ.α., Άσε την άλλη προσφώνηση που λένε μερικοί «Ο Άγιος…», ποιοι Άγιοι? Πότε άγιασε να καταλάβω. Ακόμα δεν αποδήμησε εις κύριον και «Άγιος». Τι είναι? Φαρισαίοι υποκριτές. Τα γράφει κι αυτά στις γραφές. Σε λίγο θα μας ζητήσουν να τους λέμε «Μάλιστα στρατηγέ μου». Να πηγαίνανε Ευελπίδων, να περνούσαν ένα σωρό ζόρια όλο το 24ωρο και μετά αν θέλανε τέτοια.
Ένα απλό ταπεινό «Πάτερ» κι αν τους αρέσει. Αν δεν τους αρέσει αλλού. Άγιοι είναι αυτοί που ήταν όπως όλοι αμαρτωλοί αλλά πίστευαν, προσεύχονταν, κάνανε τους κόσμου τα καλά και θυσιάστηκαν για τη πίστη τους. Τα χρυσά στα κεφάλια κτλ, τις κούρσες καθώς και τα ολόκληρα παζάρια γύρω από τους ναούς δεν τα κάνανε οι Άγιοι. Ούτε ρωτούσαν «πόσους πολυέλαιους ανοιχτούς τέκνον μου στο γάμο? Αν θέλετε και τους τρεις τόσο, αν όχι τόσο».
Ένα απλό παράδειγμα κατάντιας το παζάρι του Αγίου Μάμα στη Χαλκιδική. Κατάντια. Πουλάνε ρούχα, σώβρακα, ζώα κατοικίδια, χαλιά, πριόνια, σφυριά, καρφιά, παιχνίδια, λαϊκά άσματα, λούνα παρκ κτλ έξω από την εκκλησία. Ακούς τη θεία λειτουργία μέσα και ο άλλος απ’ έξω «Εδώωω μόνο με 5 ευρώωωω». Ποιες γραφές μου λες? Μη ξεχνάμε τι είπε ο Ιησούς Χριστός και μην ξεχνάμε και κάτι πολύ βασικό… το ιερατείο τον σταύρωσε!
Προτιμώ την άμεση επαφή με τον Κύριο με προσευχή, το κεράκι σε ξωκλήσια, καμιά θεία λειτουργία, κεράκι σε εκκλησία με κάναν καλό ταπεινό παπά, τη φύση και τη συζήτηση με γνήσιους παπάδες με τριμμένο ράσο.
Μητροπολίτες, κάποιοι μη γνήσιοι μοναχοί και διάφορα κηρύγματα ας κάνουν πρώτα την αυτοκριτική τους. Οι γραφές, τα κηρύγματα αλλού. Πρόβατο ιερατείων όχι.
Η ΠΙΣΤΗ και η επαφή με το θεό. Αυτό είναι η αληθινή εκκλησία. Ο Κύριος είναι η εκκλησία. Το «Πιστεύω» όταν το διαβάζεις (ή το ξέρεις απ’ έξω) και πάνω απ’ όλα ξέρεις τι ομολογείς τα λέει όλα. Αν θες πίστευε κι έλα στο φως και την αλήθεια. Πολύ απλό το μήνυμα του.
Αν ο Ιησούς(για όσους πιστεύουμε, οι άθεοι ή άλλου θρησκεύματος δεν τους αφορά το θέμα και σεβαστό αυτό) δεν σταυρωνόταν για να πάρει τις αμαρτίες όσων προηγήθηκαν κι όσων ακολουθούν ούτε ένας δεν θα γλύτωνε. Ακόμα κι όσοι αγιάζουν απλώς είναι πνευματικά λίγο καλύτεροι από τους υπόλοιπους διότι στη τελική κανένας δεν υπήρξε Άγιος αν υπολογίσουμε του καθενός τις αμαρτίες..
3) «Ε, θα μου πει κάποιος, στο κάτω κάτω ο νέος είναι ορμητικός και αυθάδης, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς και πιο σοφός».
ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ και ΔΙΔΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ. Μόνο αυτό ως σχόλιο.
4) «Μέχρις εδώ καλά. Εγώ δεν είπα ότι είμαι ηλίθιος και περιθωριακός, αλλά ότι αυτό νομίζουν άνθρωποι σαν κι εσένα και άρπαξες έτσι την ευκαιρία να μας υβρίσεις με αντιστρεπτό τρόπο»
Καλέ μου άνθρωπε, ειλικρινά με όλη τη καλή διάθεση, που ξέρεις τι σκέφτομαι για σένα χωρίς να σου το πω και άρχισες να βάλεις τη «γενιά του Αντίχριστου». Δυο ορισμούς για θρησκεία και επιστήμη έδωσα ο καημένος στην αρχή και άρχισες τον εξάψαλμο με τις γραφές, τα λιβανιστήρια και το «αντίχριστοι». Ξόρκισε μας κιόλας αμάν :)
5) «Βλέπεις τώρα την υπερηφάνια της καρδίας σου;»
Τώρα αν σου κάνω κι εγώ ένα ερώτημα θα με χαρακτηρίσεις ξανά αλαζόνα, εγωιστή και αυθάδη επειδή απλώς τολμώ να χω άποψη και να απαντώ,
Εσύ εκτός από τις γραφές, τους «άθεους» επιστήμονες και την «αντίχριστη γενιά» τίποτα άλλο βλέπεις? Ή μάλλον όχι να δεις, ούτε να σκεφτείς αλλά να νιώσεις…τη φλόγα.
Εγώ νιώθω τη πίστη μου πέρα από καλούπια και φροντίζω η φλόγα που έχω μέσα μου σε κάποιες αρχές και αξίες με τις οποίες ποτίστηκα από μικρός να μην σβήσει ποτέ. Κι αν χρειαστεί να συγκρουστώ γι’ αυτά τα οποία πιστεύω δεν διστάζω και μάχομαι μέχρις εσχάτων. Δεν με ενδιαφέρουν οι χαρακτηρισμοί στη ζωή. Πιστεύω στο θεό, προσπαθώ να μαι καλός άνθρωπος και πατριώτης και ζω ελεύθερα. Δεν ζω για τους χαρακτηρισμούς των άλλων. Δεν θέλω καλούπια και κανένας δεν κατάφερε να μου τα επιβάλει ποτέ. Τα χω ακούσει όλα από το καλύτερο μέχρι το χειρότερο για μένα. Ελεύθερα ότι θες πες. Πάντα από μικρός είχα φανατικούς φίλους και ορκισμένους αντιπάλους.
Φυσικά εμείς εδώ μια απλή συζήτηση (που διαφωνούμε αλλά η σύνθεση απόψεων είναι η δύναμη άλλωστε) κάνουμε αλίμονο. Κι εσύ να σαι καλά.
Βέβαια, στο βάθος άλλη είναι η αιτία. Είναι ο τρόμος τού "ιεράρχη" μπροστά στην πρόοδο τής επιστήμης. Όσο και να μη σκαμπάζει από επιστήμες, τουλάχιστον γνωρίζει από την ιστορία ότι όσο προχωράει η επιστήμη τόσο καταπίπτουν διάφορες θρησκευτικές δοξασίες και πρωτόγονες θρησκείες. Π.χ. παλιά πολλοί λαοί είχαν τον ήλιο για θεό ενώ τώρα ξέρουμε πώς φτιάχτηκε, πώς λειτουργεί και πόσο ακόμα θα ζήσει!
Ά ρε Σεραφείμ, ούτε το ποίμνιό σου δεν ακούς, δηλαδή το λαό. Οι λαοί είναι που φτιάχνουν τις θρησκείες για να καλύψουν άγνοια, φόβο και ψυχικές ανάγκες και ο κάθε λαός φτιάχνει τη θρησκεία του καθ' εικόνα και ομοίωσή του (και ορθώς). Και επίσης, ο σοφός λαός λέει και το άλλο: "Ή παπάς - παπάς ή ζευγάς - ζευγάς". Περιορίσου λοιπόν σε τίποτα ευχέλαια, ξορκισμούς και λοιπές συναφείς δραστηριότητες και άσε αυτά που δεν καταλαβαίνεις στην άκρη. Είναι ψιλά γράμματα για σένα και δεν σού φταίνε σε τίποτα.
1. Όλη η ιστορία με τον Σεραφείμ έγινε επειδή βγήκε να λαϊκίσει στο ποίμνιό του ως υπέρμαχος κάποιας καθαρότητας απέναντι στον "εχθρό". Και ποιός είναι ο εχθρός; Ένας από τους κορυφαίους επιστήμονες στην ειδικότητά του που τόλμησε να χαρεί επειδή η θεωρία που είχε διατυπώσει εδώ και δεκαετίες αποδείχθηκε πειραματικά... Και πετάχτηκε ο Σεραφείμ πλήρης αλαζονείας και μίλησε για πίθηκους και χιμπατζήδες και DNA κλπ. Αν μη τι άλλο, ο όρος φρικιό αναφέρεται σε ανθρώπους και όχι σε ζώα (όπως οι δικοί του χαρακτηρισμοί).
2. Δεν είναι ούτε καν νομιμοποιημένος να υβρίζει με αφορμή την προσωνυμία "σωματίδιο του θεού". Στο κάτω - κάτω, σύμφωνα με τα πιστεύω του τα πάντα είναι δημιουργήματα του θεού. Άρα και τα σωματίδια είναι του θεού και το μποζόνιο είναι του θεού και τα πάντα όλα είναι του θεού, ακόμα και η Μέρκελ. Προς τι λοιπόν εξανίσταται;
3. Υπάρχουν πολλοί ιερωμένοι που είναι σεμνοί και τιμούν το σχήμα τους και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών έχουν πολύ περισσότερες επιστημονικές γνώσεις από τον Πειραιώς (π.χ. ο Μεσογαίας). Πρώτα απ' όλα δηλαδή προς αυτούς αντιδιαστέλλει τον εαυτό του ο Σεραφείμ και ξεχωρίζει έτσι σαν τη μύγα μες στο γάλα (εκμεταλλευόμενος και όχι τιμώντας το σχήμα του).
Τέλος, δεν είμαι μαρξιστής ρε φίλε (έχει πει πολλά σωστά αλλά και πολλές πατάτες κι ο Μαρξ). Ένας απλός άνθρωπος (του θεού;>)είμαι κι εγώ που δεν πιστεύω σε θεούς και σε διαόλους (και πολύ περισσότερο ούτε σε τίτλους) και βρίσκω περισσότερο ενδιαφέρον στην έννοια του θείου (το ουδέτερο του επιθέτου "θείος" εννοώ και όχι τον μπάρμπα) παρά στην έννοια του θεού καθεαυτή.
Andrex Thessalos: "Η σημερινή γενιά του Αντίχριστου, δεν θέλει να ακούει για τον Δημιουργό Θεό και τον Ιησού Χριστό, όπως ο φοιτητής της γεωπονικής που νομίζει πως τα γνωρίζει όλα ήδη σ΄αυτόν τον κόσμο και οι υπόλοιποι που μιλούν για τον Θεό με πίστη όπως ο μητροπολίτης (κι εγώ εννοείται) είναι οι ηλίθιοι και οι περιθωριακοί της σημερινής εποχής"
Αγαπητέ Andrex Thessalos,
Αν εσύ κατάλαβες μέσα από το κείμενο μου ότι η σημερινή γενιά δεν πιστεύει στον τριαδικό Θεό τότε θα σου πρότεινα να το ξαναδιαβάσεις προσεκτικά. Επίσης, ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι τα ξέρω όλα και επίσης και γι' αυτό το λόγο σου λέω ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το κείμενο μου.
Αν θέλεις να ονομάζεις τον εαυτό σου ηλίθιο ή περιθωριακό όπως είπες δικαίωμα σου, πάντως εγώ τέτοιο πράγμα δεν είπα ούτε άφησα να εννοηθεί οτιδήποτε τέτοιο.
Μέσα μου, από τη μεριά της μάνας μου, κυλάει αίμα της οικογένειας Σιμώνη για το οποίο είμαι πολύ περήφανος(και για του πατέρα μου είμαι περήφανος αλλά αυτό άλλη ιστορία) διότι έβγαλε έναν Άγιο και αρκετούς επαναστάτες της Χαλκιδικής.
Άγιος Χριστόδουλος(Σιμώνης) ο Κασσανδρινός, μαρτύρησε με 204 μαστιγώματα και απαγχονισμό στις 28 Ιουλίου 1777 στη Θεσσαλονίκη. Εικόνα του βρίσκεται αριστερά μπαίνοντας στην εκκλησία του Αγίου Μηνά Θεσσαλονίκης. Ήταν ο μικρότερος γιος μιας εκ των σπουδαιότερων αρχοντικών οικογενειών της Κασσάνδρας την εποχή εκείνη. Καταζητούμενος νεκρός ή ζωντανός από τον ντόπιο τούρκο διοικητή διότι ρεζίλεψε τη τουρκική φρουρά με τις ενέργειες του απελευθερώνοντας έναν φίλο του μέσα από το κεντρικό διοικητήριο της Κασσάνδρας.
Στη Θεσσαλονίκη τον κρέμασαν επειδή είπε σε Βούλγαρο Χριστιανό να μην αλλαξοπιστήσει. Η δε απάντηση του όταν τον πήγαν μπροστά στον μουτεσελίμη μετά από 204 μαστιγώματα ήταν γαλήνια μεν "θρασύτατη" και αποφασιστική δε: "Κι εσύ γίνε Χριστιανός"(του πρότεινε να γίνει μουσουλμάνος ο μουτεσελίμης).
Εκεί, από την εκκλησία του Αγίου Μηνά, περνάω συχνά και "καταδρομικά"(ήτοι σύντομα όχι με τις ώρες), ανάβω το κεράκι μου αλλά ξέρεις ποτέ δεν είπα ποιος είμαι,από που κρατάει η σκούφια μου, ούτε έκανα τον σούπερ πιστό και να αρχίσω κηρύγματα. Κι έχω κι ένα άλλο κακό..."πάω" μόνο μερικούς απλούς παπάδες, οι μητροπολίτες ποτέ δεν ήταν η συμπάθεια μου.Τη καλύτερη συζήτηση για τον θεό την έχω κάνει με έναν πανέξυπνο και καλό, απλό περαστικό ορειβάτη παπά σε υψόμετρο 2.700 μέτρων στον Όλυμπο. Το χουν αυτό οι Σιμωναίοι..είναι λίγο πως το λένε "αναρχοκομμούνια", εδώ ο μουτεσελίμης άφρισε στους άλλους θα κολλήσουμε? :)
Αυτά με τον Άγιο Χριστόδουλο ο οποίος πριν αγιάσει βέβαια έπαιζε ξύλο, βοηθούσε αδύναμους, ήταν ατίθασος Ραγιάς που ήθελε να ναι Έλληνας κι όχι Ραγιάς, δούλευε ως ράφτης πολλές ώρες την ημέρα, ήταν γυναικάς και εκκλησιαζόταν ταπεινά και τακτικά. Οι βασικοί επαναστάτες της οικογένειας Σιμώνη το 1821 στο ξεσηκωμό της Χαλκιδικής(που στο τέλος απέτυχε αλλά για λίγο): Κωνσταντίνος, Ιωάννης, Γεώργιος, Ευριπίδης, Χριστόδουλος(άλλος με το ίδιο όνομα, όχι ο Άγιος). Επίσης και η πανέμορφη μικρή 16χρονη Μαρία Σιμώνη που αυτοκτόνησε μέσα στο πατρικό της οικογένειας όταν το περικύκλωσε τουρκικό απόσπασμα. Έβαλε φωτιά στη μεγάλη σάλα, που επεκτάθηκε σε όλο το σπίτι και αυτοκτόνησε ψυχραιμότατα για να μην ατιμαστεί επειδή δεν μπορούσε να διαφύγει. Αξίζει να σημειωθεί ότι πυροβόλησε με κουμπούρα και κατά του αποσπάσματος, τραυματίζοντας έναν τούρκο την ώρα που έφτανε. Οι γυναίκες του σογιού ανέκαθεν ήταν ακόμα πιο δυναμικές :)
Δεν δέχομαι λοιπόν κήρυγμα περί θεού και αγάπης για την πατρίδα ούτε από Μητροπολίτες ούτε από Θρήσκους.
Τους μόνους που δέχομαι είναι τους απλούς παπάδες και μάλιστα όχι όλους αλλά μια συγκεκριμένη κατηγορία που είναι γνήσιοι και καλοί.
Αγαπητέ Andrex Thessalos,
Νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα διότι τα αντιλήφθηκες λάθος:
1) « Κατ΄αρχήν δεν σου ζήτησα το βιογραφικό σου και ούτε καν με ενδιαφέρει. Προφανώς μας το παρέθεσες επειδή νομίζεις πως ένα βαρύγδουπο βιογραφικό σε κάνει να υπερέχεις από οποιονδήποτε άλλον».
Σου είπα ένα τμήμα του βιογραφικού για να καταλάβεις με ποιες αρχές και αξίες μεγάλωσα, αλλά εσύ το αντιλήφθηκες αλλιώς. Φυσικά και δεν υπερέχω από κανέναν, ποτέ δεν ισχυρίστηκα οτιδήποτε τέτοιο. Ίσα ίσα που όταν έχεις τέτοια βιογραφικά(και αρκετοί έχουν, δεν είμαι εγώ ο μόνος) η ευθύνη και η τιμή είναι μεγαλύτερη. Για παράδειγμα οι απόγονοι Μακεδονομάχων..τι τιμή, τι ευθύνη να φοράς τη στολή αυτών που αγωνίστηκαν για τη Μακεδονία ή να φέρεις παράσημο ανδρείας και εξαίρετων πράξεων προγόνου σου που αγωνίστηκε στην Εθνική αντίσταση. Ευθύνη να συνεχίσεις μέχρις εσχάτων τον αγώνα αν απαιτηθεί. Έχεις δικαίωμα να φοβηθείς αλλά όχι να δειλιάσεις. Ο καλύτερος φίλος μου(και διπλανός) στο Λύκειο είχε παράσημο Ανδρείας και εξαίρετων πράξεων του παππού του, έφεδρου αξιωματικού και αγωνιστή της Εθνικής αντίστασης στη κατοχή. Είναι σε παραδοσιακό χορευτικό σύλλογο κι όταν είχε συμμετέχει σε παρέλαση φορούσε τα παράσημα του παππού του και τον χαιρέτησε στρατιωτικά(τα παράσημα βασικά) εν ενεργεία ανώτερος αξιωματικός όταν τον είδε στο χώρο συγκέντρωσης-έναρξης. Τιμή και ευθύνη λοιπόν. Και υπερηφάνεια ναι. Αλλά με την καλή έννοια πάντα. «Ρε Γιώργο, δεν ξέρεις πόσο περήφανος ένιωσα για τον παππού μου κι αυτά που μου άφησε να τα τιμάω». Αξίες, αρχές… άσβεστη φλόγα δύναμης που σε κάνει να μην λυγίζεις ούτε σε ψυχολογικό ούτε σε πραγματικό πόλεμο. Σε κάνουν να τραγουδάς, να τραγουδάς για τη νίκη. Πίστη στα ιερά και όσια.
Εσύ καλέ μου φίλε με το που διάβασες στην αρχή δυο ορισμούς περί επιστήμης και θρησκείας, χαρακτήρισες μια ολόκληρη γενιά ως «γενιά του Αντίχριστου», άρχισες να «πυροβολείς» από το βήμα πρώτος και να αραδιάζεις γραφές, επιστολές κτλ..
2) «Τελικά όμως μάθε, όντως έχεις τεράστια ανάγκη από κήρυγμα γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσεις να εννοήσεις με πόσο αλλαζονικό και εγωϊστικό ύφος μιλάς εδώ μέσα»
Πάλι το κήρυγμα :) 10 λεπτά κήρυγμα :). Είμαι κακός, απαίσιος, αλαζόνας και εγωιστής νεαρός. Θα καώ στη κόλαση. Θα πάω τελευταίο πάτωμα αριστερό καζάνι και θα με σουβλίζουν αιώνια διαολάκια με τρίαινες, ζωγραφισμένα με τουρκικές σημαίες (εφιάλτης!).
Όλοι κρινόμαστε. Εγώ το μόνο που θα πω είναι ότι δεν συμπαθώ καθόλου Μητροπολίτες, Αρχιμανδρίτες κτλ με τους τίτλους «Παναγιώτατος», « Ευλαβέστατος», « Οσιολογιώτατος.», « Πανοσιολογιώτατος». κ.α., Άσε την άλλη προσφώνηση που λένε μερικοί «Ο Άγιος…», ποιοι Άγιοι? Πότε άγιασε να καταλάβω. Ακόμα δεν αποδήμησε εις κύριον και «Άγιος». Τι είναι? Φαρισαίοι υποκριτές. Τα γράφει κι αυτά στις γραφές. Σε λίγο θα μας ζητήσουν να τους λέμε «Μάλιστα στρατηγέ μου». Να πηγαίνανε Ευελπίδων, να περνούσαν ένα σωρό ζόρια όλο το 24ωρο και μετά αν θέλανε τέτοια.
Ένα απλό ταπεινό «Πάτερ» κι αν τους αρέσει. Αν δεν τους αρέσει αλλού. Άγιοι είναι αυτοί που ήταν όπως όλοι αμαρτωλοί αλλά πίστευαν, προσεύχονταν, κάνανε τους κόσμου τα καλά και θυσιάστηκαν για τη πίστη τους. Τα χρυσά στα κεφάλια κτλ, τις κούρσες καθώς και τα ολόκληρα παζάρια γύρω από τους ναούς δεν τα κάνανε οι Άγιοι. Ούτε ρωτούσαν «πόσους πολυέλαιους ανοιχτούς τέκνον μου στο γάμο? Αν θέλετε και τους τρεις τόσο, αν όχι τόσο».
Ένα απλό παράδειγμα κατάντιας το παζάρι του Αγίου Μάμα στη Χαλκιδική. Κατάντια. Πουλάνε ρούχα, σώβρακα, ζώα κατοικίδια, χαλιά, πριόνια, σφυριά, καρφιά, παιχνίδια, λαϊκά άσματα, λούνα παρκ κτλ έξω από την εκκλησία. Ακούς τη θεία λειτουργία μέσα και ο άλλος απ’ έξω «Εδώωω μόνο με 5 ευρώωωω». Ποιες γραφές μου λες? Μη ξεχνάμε τι είπε ο Ιησούς Χριστός και μην ξεχνάμε και κάτι πολύ βασικό… το ιερατείο τον σταύρωσε!
Προτιμώ την άμεση επαφή με τον Κύριο με προσευχή, το κεράκι σε ξωκλήσια, καμιά θεία λειτουργία, κεράκι σε εκκλησία με κάναν καλό ταπεινό παπά, τη φύση και τη συζήτηση με γνήσιους παπάδες με τριμμένο ράσο.
Μητροπολίτες, κάποιοι μη γνήσιοι μοναχοί και διάφορα κηρύγματα ας κάνουν πρώτα την αυτοκριτική τους. Οι γραφές, τα κηρύγματα αλλού. Πρόβατο ιερατείων όχι.
Η ΠΙΣΤΗ και η επαφή με το θεό. Αυτό είναι η αληθινή εκκλησία. Ο Κύριος είναι η εκκλησία. Το «Πιστεύω» όταν το διαβάζεις (ή το ξέρεις απ’ έξω) και πάνω απ’ όλα ξέρεις τι ομολογείς τα λέει όλα. Αν θες πίστευε κι έλα στο φως και την αλήθεια. Πολύ απλό το μήνυμα του.
Αν ο Ιησούς(για όσους πιστεύουμε, οι άθεοι ή άλλου θρησκεύματος δεν τους αφορά το θέμα και σεβαστό αυτό) δεν σταυρωνόταν για να πάρει τις αμαρτίες όσων προηγήθηκαν κι όσων ακολουθούν ούτε ένας δεν θα γλύτωνε. Ακόμα κι όσοι αγιάζουν απλώς είναι πνευματικά λίγο καλύτεροι από τους υπόλοιπους διότι στη τελική κανένας δεν υπήρξε Άγιος αν υπολογίσουμε του καθενός τις αμαρτίες..
3) «Ε, θα μου πει κάποιος, στο κάτω κάτω ο νέος είναι ορμητικός και αυθάδης, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς και πιο σοφός».
ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ και ΔΙΔΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ. Μόνο αυτό ως σχόλιο.
4) «Μέχρις εδώ καλά. Εγώ δεν είπα ότι είμαι ηλίθιος και περιθωριακός, αλλά ότι αυτό νομίζουν άνθρωποι σαν κι εσένα και άρπαξες έτσι την ευκαιρία να μας υβρίσεις με αντιστρεπτό τρόπο»
Καλέ μου άνθρωπε, ειλικρινά με όλη τη καλή διάθεση, που ξέρεις τι σκέφτομαι για σένα χωρίς να σου το πω και άρχισες να βάλεις τη «γενιά του Αντίχριστου». Δυο ορισμούς για θρησκεία και επιστήμη έδωσα ο καημένος στην αρχή και άρχισες τον εξάψαλμο με τις γραφές, τα λιβανιστήρια και το «αντίχριστοι». Ξόρκισε μας κιόλας αμάν :)
5) «Βλέπεις τώρα την υπερηφάνια της καρδίας σου;»
Τώρα αν σου κάνω κι εγώ ένα ερώτημα θα με χαρακτηρίσεις ξανά αλαζόνα, εγωιστή και αυθάδη επειδή απλώς τολμώ να χω άποψη και να απαντώ,
Εσύ εκτός από τις γραφές, τους «άθεους» επιστήμονες και την «αντίχριστη γενιά» τίποτα άλλο βλέπεις? Ή μάλλον όχι να δεις, ούτε να σκεφτείς αλλά να νιώσεις…τη φλόγα.
Εγώ νιώθω τη πίστη μου πέρα από καλούπια και φροντίζω η φλόγα που έχω μέσα μου σε κάποιες αρχές και αξίες με τις οποίες ποτίστηκα από μικρός να μην σβήσει ποτέ. Κι αν χρειαστεί να συγκρουστώ γι’ αυτά τα οποία πιστεύω δεν διστάζω και μάχομαι μέχρις εσχάτων. Δεν με ενδιαφέρουν οι χαρακτηρισμοί στη ζωή. Πιστεύω στο θεό, προσπαθώ να μαι καλός άνθρωπος και πατριώτης και ζω ελεύθερα. Δεν ζω για τους χαρακτηρισμούς των άλλων. Δεν θέλω καλούπια και κανένας δεν κατάφερε να μου τα επιβάλει ποτέ. Τα χω ακούσει όλα από το καλύτερο μέχρι το χειρότερο για μένα. Ελεύθερα ότι θες πες. Πάντα από μικρός είχα φανατικούς φίλους και ορκισμένους αντιπάλους.
Φυσικά εμείς εδώ μια απλή συζήτηση (που διαφωνούμε αλλά η σύνθεση απόψεων είναι η δύναμη άλλωστε) κάνουμε αλίμονο. Κι εσύ να σαι καλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου