Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΑ

Ο χρήστης Ακρίτας άφησε ένα νέο σχόλιο στην ανάρτηση "Η ελληνική εξωτερική πολιτική και διπλωματία του Ι...": 

Υπάρχει Ισχυρός αντίλογος και σε αυτό
Πολλά αποτελούν παλαιότερα μέτρα Βενιζέλου αλλά δεν θα σταθω και τόσο σε αυτά

Στέκομαι:

...Οι Αφοί Ηλιάσκοι, μέσω της Τράπεζας Αθηνών, το 1949 ήταν κάτοχοι του 15% όλων των ανώνυμων εταιρειών της χώρας. Η Εθνική Τράπεζα, η Τράπεζα Αθηνών, η Εταιρεία Λιπασμάτων, το Καλυκοποιείο, η «Πάουερ», οι εταιρείες Λαναρά, καπνέμποροι, η ΑΓΕΤ Ηρακλής κ.ά. στήριξαν ανοιχτά τη δικτατορία. Μερικοί κεφαλαιοκράτες και με απαίτησή τους πήραν επίκαιρες κυβερνητικές θέσεις. Π.χ. ο Ανδρέας Χατζηκυριάκος της ΑΓΕΤ έγινε υπουργός Εθνικής Οικονομίας, ο Κων/νος Ζαβιτσάνος, διοικητής της Εθνικής Τράπεζας, έγινε υπουργός Οικονομικών, ο Δημ. Μάξιμος, διευθυντής της Εθνικής, έγινε υπουργός Εσωτερικών, ο Αλέξανδρος Κορυζής, εκτός από υπουργός Υγείας – Πρόνοιας, έγινε πρωθυπουργός μετά το θάνατο του Μεταξά.

...Τρίπτυχο Μεταξάς-Μποδοσάκης-Ισπανικός Εμφύλιος

...Τρίπτυχο Μεταξάς-Μποδοσάκης-Χιτλερική Γερμανία
..Φαινόμενο Μποδοσάκης:Οπωσδήποτε, όμως, στην επιλογή αυτή πρέπει να συνέβαλαν ουσιαστικά οι πολιτικές διασυνδέσεις του νεόκοπου βιομήχανου. Την εποχή της μεταβίβασης της πλειοψηφίας των μετοχών του Πυριτιδοποιείου υπουργός των Στρατιωτικών και ισχυρός άνδρας της κυβέρνησης είναι ο Γ. Κονδύλης, του οποίου ο Αθανασιάδης είναι ο κυριότερος, αν όχι και ο αποκλειστικός χρηματοδότης.

Εμπειρία στον κλάδο της πολεμικής βιομηχανίας ο Αθανασιάδης δεν έχει, τρέφει όμως από παλιά σχετικές φιλοδοξίες. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή συνεταιρίζεται με την Εθνική Τράπεζα, την Τράπεζα Βιομηχανίας και τον Επαμ. Χαρίλαο για την ίδρυση πολεμικής βιομηχανίας, σχέδιο του οποίου η υλοποίηση προσκόπτει στην πολιτική αστάθεια της εποχής, παρόλο που έγινε και η εισαγωγή των πρώτων μηχανημάτων. Αν δεν έχει ειδικές γνώσεις στην πολεμική βιομηχανία, ο Αθανασιάδης έχει μακρά και διεθνή εμπειρία στις προμήθειες του δημοσίου...» («Η Γηραιά σελήνη...») 


..Εξέταση Κόστους κατασκευής Γραμμής Μεταξά σε συνδυασμό με την βασική αρχή -βέλτιστο αποτέλεσμα ισχύς όπως επίσης με στατική αμυνα έναντι προμήθειας τεθωρακισμένων οχημάτων

Πολύ απλά αν με τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την γραμμή μεταξά αγοραζονταν τεθωρακισμενα οχήματα σε περίπτωση ελληνοβουλγαρικού πολέμου (λόγος κατασκευής γραμμής μεταξά) σε 24 ωρες απο τα ελληνικά στρατεύματα θα είχε καταληφθεί η Σόφια Απο που προκύπτει αυτό;
-..Ο Κωνσταντίνος Δαβάκης υπήρξε από τους πρωτοπόρους της ιδέας της μηχανοκίνησης του πεζικού και της χρησιμοποίησης αρμάτων ως κύριου όπλου για τη διάσπαση και καταδίωξη του εχθρού, καθώς πρόκρινε την ευελιξία των μηχανοκίνητων μονάδων έναντι της γραμμής οχυρών. Έγραψε αρκετά στρατιωτικά έργα, μεταξύ των οποίων και το βιβλίο «Ο πόλεμος του μέλλοντος»Κάνοντας τον Τζών Φρήμαν να γράψει πως ο Αντισυνταγματάρχης ήταν ο θεωρητικός προφήτης του μηχανοκίνητου πολέμου. 

Για αυτό και εμεινε συνταγματάρχης 

Θέλεις την άποψη μου αν και δικτάτορας αν και πράκτορας των Αγγλων αν και Μασονος αν και φιλοεβραίος αν και φιλοναζιστής -κοινώς 4η Αυγούστου είμαστε και ότι βγεί όπως έλεγε και ο Μανιαδάκης- έπραξε πολλά θετικά για τον Ελληνισμό έπραξε και πολλά αρνητικά όμως 

Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με την Ιστορία και να έχουμε το θάρος να διαβάζουμε ακόμα και ότι είναι εξω απο τις ιδεολογικές μας θέσεις
γιατί μόνο έτσι θα μάθουμε απο τα λάθη του παρελθόντος και ειδικά η παράθεση του ιστοχώρου Ιωαννης Μεταξάς την οποία και σου παρέθεσα ανωτέρω σχετικά με τους Βαλκανικούς Πολέμους είναι δίκαιη και περα για περα σωστή και αληθινή και ας μην τολμά να πεί όλη την αλήθεια τουλάχιστον δεν προσθέτει ψεύδη και δεν δίνει έμφαση σε γεγονότα που δεν την εχουν 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου