Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Περί φακελώματος!




Το φακέλωμα οι περισσότεροι το έχουμε συνδυάσει με τις μυστικές παρακολουθήσεις ενώ οι πιο …προχωρημένοι υποστηρίζουν ότι μία μέρα θα είμαστε όλοι και τσιπαρισμένοι. Δεν ακούγεται και παράλογο μεταξύ μας. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν είτε κρυφές, είτε φανερές κάμερες στους δρόμους. Είναι γνωστό επίσης ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες είναι εύκολο να παρακολουθηθούν αν αυτό επιβληθεί. Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τόσο και περισσότερο έρμαια αυτής θα γινόμαστε. Σάμπως και τα social media δεν είναι μέσο παρακολούθησης;

Εμείς όμως που διαμαρτυρόμαστε, φτάνουμε να κάνουμε το ίδιο εμμέσως στα παιδιά μας. Για παράδειγμα, το χρόνο που πέρασε εκεί που πάει αγγλικά η κόρη μου, μου πρότειναν να μου δώσουν έναν κωδικό (έδωσαν σε όλους τους γονείς) έτσι ώστε να έχω πρόσβαση στην καθημερινή διαδικτυακή «κρυφή» ενημέρωση όσον αφορά σε ποιο μάθημα βρίσκονται και τι ασκήσεις είχαν. Ουσιαστικά τι μου ζητούσαν; Να επιβεβαιώσω ότι η κόρη μου είναι ψεύτρα και μου κρύβει την αλήθεια, εγώ ότι δεν είμαι σε θέση να συνεννοηθώ μαζί της και κατ’ επέκταση να την εμπιστευτώ οπότε να πρέπει να μαθαίνω από εκείνους τις υποχρεώσεις της, ότι δεν είμαι σε θέση να την μεγαλώσω σωστά ώστε να είναι συμπεριφέρεται υπεύθυνα και στο δια ταύτα να πρέπει να την απειλώ μέσω τεχνολογίας έτσι ώστε να κερδίσω όσα δεν μπόρεσα να κερδίσω με τη διαπαιδαγώγηση.

Δεν τα βάζω με το φροντιστήριο των αγγλικών. Ούτε γενικά με την τεχνολογία. Εκείνοι έδιναν έναν κωδικό, δεν μας υποχρέωναν να τον πάρουμε.

Τα βάζω βασικά με εμάς τους ίδιους που για λόγους γρηγοράδας, ευκολίας τα κάνουμε όλα «αυτόματα» και ξεχνάμε τις ανθρώπινες σχέσεις. Και κυρίως τα βάζω και με μένα, γιατί μεταξύ μας τον πήρα και ο ίδιος τον κωδικό, απλώς το δεν το χρησιμοποίησα περισσότερο της μιας φοράς. Αλλά τι σημασία έχει, τον χρησιμοποίησα. Όσους ρώτησα τον πήραν τον κωδικό και τον χρησιμοποιούσαν, άλλοι λίγο άλλοι περισσότερο. Ανάλογα πόσο λάθος ήταν ο καθένας επάνω στο θέμα διαπαιδαγώγησης!

(λουκάς)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου